niedziela, 19 lutego 2012

Proste tagliatelle ze szpinakiem

Jest to ekspresowe danie, pożywne i smaczne. Można je zapakować i zjeść w podróży czy pracy bez konieczności odgrzewania. 



  • makaron tagliatelle
  • mrożony szpinak
  • czosnek
  • ser pleśniowy (np. lazur)
  • śmietana 12%
Szpinak rozmrażamy, następnie podgrzewamy, dodajemy kilka utartych ząbków czosnku i odrobinę soli, nie powinniśmy przesadzać, ponieważ ser pleśniowy jest dość słony. Kiedy szpinak podczas podgrzewania straci już nadmiar wody, odstawiamy na chwilę żeby ostygł i dodajemy kilka łyżek śmietany. W tym czasie wstawiamy makaron, który gotujemy zgodnie z zaleceniem na opakowaniu. 
Szpinak ponownie podgrzewamy, dodajemy do niego pokrojony w kostkę ser pleśniowy i mieszając czekamy aż ten się rozpuści, gdy to nastąpi dodajemy do sosu makaron i wszystko mieszamy. 
Ponieważ zostało mi trochę z obiadu i byłam głodna, to już darowałam sobie podgrzewanie i zjadłam makaron na zimno, muszę przyznać, że smakuje równie wybornie co na ciepło. 

3 komentarze:

  1. Często robię sobie takie coś :-) Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest coś, co tygryski lubią najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada zielono i smakowicie, bardzo mi się podoba, gustuję w tego typu potrawach:))

    OdpowiedzUsuń