środa, 18 kwietnia 2012

surówka z buraków surowych

Buraki lubię bardzo, ale zawsze do ich przyrządzenia zniechęca mnie czas ich gotowania. Z racji tego, że w moich zakupach znalazły się buraczki i tym razem, postanowiłam poszperać i poszukać jakiejś dobrej surówki z buraków surowych. Bardzo mi smakowała.


  • 2 buraki małe
  • 1 marchewka
  • 1/2 jabłka
  • 1 ogórek kiszony
  • mały kawałek pora
  • sok z cytryny, oliwa z oliwek
Wszystkie składniki starłam na tarce, wymieszałam polałam łyżką oliwy i skropiłam sokiem z cytryny. 
Trochę trzeba się namęczyć przy tarciu, ale surówka jest naprawdę bardzo smaczna. 
Dobrze komponowałaby się jako dodatek do mięs czy ryby. 



6 komentarzy:

  1. Ja tam jednak do takich męczących zadań wolę używać malaksera ;) Jednak surowe buraczki są bardzo zdrowe - dużo bardziej niż gotowane, bo nie tracimy witamin i innych cennych składników.

    OdpowiedzUsuń
  2. smak rewelacja, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. No, w końcu coś z surowych buraków!

    OdpowiedzUsuń
  4. No wreszcie, jak surówka to z surowych buraków! Brawo, tego właśnie szukałem!

    OdpowiedzUsuń