wtorek, 20 marca 2012

Knedelki z chudego sera

Easy, jakby to powiedział mój były szef. Szybko, łatwo i na temat. Może być to dodatek do obiadu bądź samodzielny posiłek. Odkąd zobaczyłam ten przepis w książce kucharskiej "Tanie potrawy - książka kucharska dla oszczędnych" autorstwa Katariny Schickling wiedziałam już, że MUSZĘ je zrobić. Zbierałam się ładnych parę tygodni, aż w końcu wczoraj mnie napadło, poszłam do sklepu kupiłam składniki i zrobiłam knedelki. 




Na około 14 knedelków (2 porcje):
  • 200g chudego twarogu
  • pół szklanki mąki
  • 2 jaja
  • odrobinę startego żółtego sera
  • sól
Twaróg i jaja ucieramy z solą, dodajemy utarty ser żółty i mąkę. Dokładnie wyrabiamy ciasto i możemy je odstawić na kilka minut aby "odpoczęło". W tym czasie w garnku gotujemy osolona wodę, możemy dodać odrobinę oleju aby knedelki się nie posklejały. Gdy woda wrze robimy test, dwiema łyżkami formujemy knedelki i wrzucamy na wrzątek, od wypłynięcia gotujemy 3 minuty. Jeśli się nie rozleci to dobrze, a jeśli się jednak rozleci to do ciasta należy dodać jeszcze trochę mąki. Kiedy wszystko jest w porządku, tak jak z testowym knedelkiem postępujemy z pozostałymi, dwiema łyżkami formujemy i wrzucamy do wody, gotujemy, po 3 minutach od wypłynięcia wyciągamy prosto na talerz. Można dodać trochę masła i natki pietruchy, można posypać również startym serem jeśli nam jakiś został.

2 komentarze:

  1. Masz rację, są easy:D i idealne jako samodzielne danie, jak dla mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie, są szybkie i smaczne. Dobre też na słodko :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń