niedziela, 4 marca 2012

Prawie na surowo

Przepis mam od koleżanki, która z kolei wzięła go z książki kucharskiej z przepisami na dania surowe zwane "raw food". Opowiedziała mi jak bardzo jej smakowały te zawijasy i mniej więcej powiedziała jak zrobić. Ja włączyłam wenę połączyłam ją z tym na co akurat miałam ochotę i wyszło. Wyszło coś smacznego, jednak nie każdemu podchodzi taki smak, dużo surowych warzyw i to bez soli. Długo się przeżuwa i być może dlatego jest to danie dość sycące. Mnie osobiście posmakowało, zapewne spróbuje jeszcze z pastą sojową i z innym zestawem warzyw. Zawijać można również w sałatę lub inne dające się zawijać warzywa. Warto kombinować, aby poznać różne wariacje, a tym samym smak najlepszy dla nas.




  • kapusta pekińska
  • papryka
  • ogórek konserwowy
  • cebula
  • cieciorka w puszce
  • szczypiorek
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju lnianego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka octu balsamicznego
Od liści kapusty pekińskiej musimy odkroić białe twarde części. Następnie zielone części wkładamy do garnka i zalewamy wrzątkiem, pozostawiamy na kilka minut, aż zmiękną.
Cieciorkę, szczypiorek, czosnek, olej, sos sojowy i ocet blendujemy na gładką masę. Paprykę, ogórka i cebulę drobno kroimy. Kiedy odsączymy już liście kapusty rozkładamy je na środek dajemy łyżeczkę pasty z cieciorki i trochę pokrojonych warzyw, a potem zawijamy, tak aby warzywa nie wypadały. Oczywiście zamiast papryki i ogórka możemy użyć dowolnych warzyw, ja akurat miałam w domu takie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz