niedziela, 29 kwietnia 2012

Dwuskładnikowa zupa z fasoli mung i pora

Fasola mung jest bogatym źródłem błonnika, białka, B9, manganu i magnezu. Ze względu na spore ilości kwasu foliowego polecana jest kobietom w ciąży. Ja może w ciąży nie jestem, ale fasolkę bardzo lubię, szczególnie w tej zupie.


  • 200g fasoli mung
  • por
  • bulion
  • sól, pieprz (opcjonalnie)
Fasolę musimy najpierw namoczyć (co najmniej 6 godzin). Pora kroimy w talarki, wrzucamy do garnka z odrobiną wody i oleju, chwilę podduszamy, następnie dodajemy fasolkę, mieszamy, zalewamy bulionem (około 1,5L) i gotujemy 30minut na wolnym ogniu pod przykryciem. W międzyczasie dodajemy łyżkę soli. Ponieważ ja nie mam dzisiaj kiełków to dla zaostrzenia smaku dodaje trochę pieprzu. Zupa powinna gotować się tak długo, aż fasola zacznie się rozpadać i zagęszczać zupę. 

Wskazówka: zupa najlepiej smakuje podana z kiełkami lucerny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz