wtorek, 24 kwietnia 2012

Sos z czarnej fasoli pomiędzy kukurydzianymi tortillami

Dobrze, że rusza akcja Hola Mexico, przypomniało mi się jak bardzo lubię tę kuchnię, jestem pewna, że mocno ją spolszczam, ale w końcu jestem polką:) A fasole, paprykę, awokado, te wszystkie placki wprost uwielbiam. 



  • 100g czarnej fasoli
  • duża czerwona papryka
  • duża cebula
  • szczypior
  • gęsty jogurt lub kwaśna śmietana
  • sałata
  • pomidor
  • awokado (ja nie użyłam, bo nie mogłam znaleźć w sklepie ładnego, które nadawałoby się do jedzenia)
  • 8 tortilli kukurydzianych
  • sól, słodka papryka, papryka ostra
  • ewentualnie 2 łyżki mąki ( u mnie mąka ryżowa - ostatnio kupiłam i do wszystkiego daje :))

Tyle zostało z mojego obiadu

Czarną fasolę najpierw musimy namoczyć, najlepiej na noc, albo rano jak wychodzimy do pracy. Następnie gotujemy ją, do miękkości. Cebulę, paprykę, wrzucamy na patelnie dolewamy trochę wody, podgrzewamy, aż będą miękkie, ale nie za bardzo. Kiedy fasola będzie już miękka i większość wody odparuje, dodajemy do niej paprykę i cebulę, Wszystko mieszamy i dopiero teraz solimy, przyprawiamy również łyżką słodkiej papryki i odrobina ostrej papryki. W zależności od ilości wody jaka wam została, decydujecie, albo odparowujecie dalej, albo zagęszczacie mąką. Ja uznałam, że zagęszczam, trochę sosiku będzie akurat. Tortille podgrzewamy zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.
Jedną tortille układamy na talerzu, na to kładziemy dwa liście sałaty, dodajemy nasz sos z czarnej fasoli, na tym układamy pokrojone pomidory (jeśli mamy awokado to jest moment kiedy go używamy, podobnie jak pomidora kroimy w plasterki i układamy na potrawie) i przykrywamy kolejną tortilla. Ja dodaję również kleksa z jogurtu pomieszanego ze szczypiorem, jeśli nie liczycie kalorii to lepsza będzie kwaśna śmietana. Zamiast kupnych tortilli można zrobić samemu naleśniki kukurydziane, mnie się dzisiaj nie chciało, więc użyłam kupnych. 

6 komentarzy:

  1. Pycha, Też planuję może w weekend zrobić podobne danie :)
    Pięknie wygląda Twój posiłek :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie przepadam tylko za awokado, ale poza tym kuchnia meksykanska jest super :) Podobaja mi sie twoje tortille, nic dziwnego, ze talerzyk zostal dokumentnie wyczyszczony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniam :) zapraszam do mnie na szybkozjesc.pl

      Usuń
  3. Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. hahah, ten Twój pusty talerz mnie rozbawił :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa propozycja :)


    p.s. nazwy mieszkańców krajów piszemy wielka literą, "jestem Polką"

    OdpowiedzUsuń