wtorek, 14 lutego 2012

Mini pizza z oscypkiem i sosem żurawinowym

Oscypek i sos żurawinowy to niebiańskie połączenie. Przechodząc tunelem koło dworca głównego w Krakowie spotykam zawsze ludzi handlujących oscypkami, dużymi i małymi. Często nawet chcę je kupić, ale zazwyczaj rezygnuje. Tym razem jednak przypomniał mi się smak pizzy z oscypkiem i żurawiną, którą kiedyś jadłam na jednym z wyjazdów w góry i postanowiłam spróbować to powtórzyć. Tak więc kupiłam oscypek, żurawinę i drożdże i zrobiłam pizzę. 



Przepis jest na 5 mini pizz, czyli dla dwóch osób. 
ciasto:
  • 20g drożdży
  • pół szklanki wody
  • pół łyżeczki soli i cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 1 i 3/4 szklanki maki
Zaczynamy od zrobienia zaczynu drożdżowego. 2 łyżki mąki, pół łyżeczki cukru, 20gram drożdży i 1/4 szklanki wody, mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. 
Resztę składników mieszamy z zaczynem drożdżowym, wyrabiamy ciasto, aż zacznie odchodzić od rąk i będzie puszyste. 

sos pomidorowy do pizzy:
  • mały koncentrat pomidorowy
  • łyżka oregano
  • 2 łyżki oleju
  • odrobina octu balsamicznego
Wszystkie składniki energicznie mieszamy.

Do pizzy potrzebujemy również ser oscypek lub oscypkopodobny i sos żurawinowy do mięs i serów, możemy zrobić go sami lub kupić. 


Ciasto dzielimy na małe kulki i rozwałkowujemy, smarujemy sosem pomidorowym, zapiekamy około 10-12 minut. Następnie posypujemy startym wcześniej oscypkiem i zapiekamy jeszcze kilka minut. Podajemy z sosem żurawinowym. Niekoniecznie musimy ucierać ser, równie dobrze możemy pokroić go w plastry.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz