sobota, 9 czerwca 2012

Grzanki z awokado - świetna przekąska


Dzięki świeżemu kolorowi awokado przekąska wygląda bardzo apetycznie. Przepyszne te grzanki powiem Wam, idealnie skomponowane wszystkie składniki, nic dodać nic ująć. Ewentualnie można dodać jeszcze na wierzch kilka kropli oliwy z oliwek, choć moim zdaniem to zbędne. 





fot. Krzysztof Cichuta

  • bagietka z sezamem
  • masło
  • szczypiorek
  • awokado
  • ser żółty (u mnie ser salami)
  • pieprz, sól
2 łyżki masła mieszamy z odrobiną soli i bardzo drobno posiekanym szczypiorkiem. Bagietkę kroimy w poprzek, można po skosie, mnie to nie wychodzi więc kroje w krążki :) Gotowe krążki smarujemy masłem. Wkładamy do piekarnika (200 stopni) na kilka minut. W tym czasie na dużych oczkach tarki ucieramy ser i awokado. Gdy nasze grzanki będą już gotowe, wyjmujemy je z piekarnika, na każdą z osobna układamy mieszankę startego sera i awokado i na koniec posypujemy wszystko delikatnie pieprzem, zapiekamy jeszcze przez minutę bądź dwie. Gotowe.

6 komentarzy:

  1. za awokado nie przepadam, ale te grzanki są cudne! może jakbym skosztowała to i do awokado by mnie przekonały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O takie grzaneczki świetne są!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie :) Avocado mam, reszta składników też się znajdzie :) koniecznie do wypróbowania :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam pewna że przy zapiekaniu awokado czernieje, a tu proszę! Mam dowód na Twoich zdjęciach że zachowuje piękny zielony kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam przekonana o tym, że jak nie skropię awokado cytryną to też zrobi się ciemne, jednak jeśli szybko włoży się je do piekarnika to zachowuje ten wspaniały kolor

      Usuń
  5. grzanki lubię w każdej postaci, Twoje zapowiadają się bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń