poniedziałek, 18 czerwca 2012

Sałatka z gruszką, awokado i serem camembert

Kolejna sałatka. Mix owoców i warzyw idealnie skomponowany w jedną całość. Zachwyca podniebienie. Wypełnia żołądek. A co do gruszki to nie powiem Wam jaka to odmiana bo się na tym kompletnie nie znam. Ta moja była miękka i soczysta. 


Sałatka (1 duża porcja)
  • gruszka
  • połowa okrągłego sera camembert 
  • sałata rzymska (może być też roszponka, zestaw sałat, szpinak czy co tam lubicie zielonego)
  • awokado
Sos:
  • ocet balsamiczny
  • olej lniany lub oliwa z oliwek
  • suszona zielona papryka (opcjonalnie)
  • musztarda (najlepiej słodka, ja użyłam musztardy ze śliwką i rodzynkami kamis)

Łyżkę zielonej suszonej papryki zalewamy dwiema łyżkami oleju lnianego i łyżką octu balsamicznego. Do tego dodajemy trochę musztardy, mieszamy i odstawiamy. 

Gruszkę bez obierania, kroimy na drobniejsze kawałki. Ser kroimy w plasterki lub kostkę. Awokado w paseczki. Sałatę myjemy, układamy na talerzu, następnie rozsypujemy na niej gruszkę, ser i awokado. Jeśli macie ochotę możecie dodać trochę posiekanych orzechów włoskich, których ja nie akurat nie mam. Składniki polewamy wcześniej przygotowanym sosem. 




Wskazówka

  • Jest również taka opcja, żeby gruszkę wcześniej podsmażyć na odrobinie oleju z miodem
  • Dla tych co nie lubią awokado - może być bez :) 
  • Dla tych co lubią, ale nie lubią jak im ciemnieje na talerzu - najlepiej skropić je sokiem z cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz