niedziela, 14 października 2012

Puree z dyni z czarnym makaronem i sezamem

Ostatnio zakupiłam makaron z ryżu czarnego, którego kolor niektórych może odpychać. Mnie jednak zachęca do jedzenia :) i tak wymyślam, różne dania. Jako, że jest to makaron spaghetti to wcześniej robiłam go po prostu z sosem pomidorowym, nic wartego zamieszczania na blogu. Tym razem w ręce wpadła mi dynia i pomyślałam, że może być ciekawie. I było. Ciekawe połączenie smaków. 
  • kawałek dyni
  • makaron z ryżu czarnego
  • natka pietruszki
  • cebula
  • śmietana
  • sezam
  • sól, pieprz
  • starty ser żółty


Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. Cebulę drobno kroimy, dusimy przez chwilę. Dynię kroimy w kostkę. Następnie dusimy razem z cebulą, aż dynia będzie miękka. Podczas mieszania dynia powinna się rozpadać. Przyprawiamy solą, pieprzem. Na sam koniec dodajemy kilka łyżek śmietany i posiekaną pietruszkę. Mieszamy do uzyskania kremowej masy. Makaron i puree już na talerzu posypujemy startym żółtym serem i sezamem. 

1 komentarz:

  1. mam pytanie: gdzie można kupić taki makaron, wygląda ciekawie, chciałabym spróbować, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń