czwartek, 11 października 2012

Rolada grzybowo-gryczana

Sezon na grzyby w pełni. A więc dziś rolada z grzybów i kaszy gryczanej. Kiedyś robiłam gołąbki z takim farszem i uwielbiałam je, ale tym razem nie chciało mi się ich zawijać. Więc mama podsunęła mi pomysł na taką roladkę (jej też się kiedyś nie chciało i wymyśliła sobie w ten sposób). Achh smakuje wybornie, oczywiście dla lubiących grzyby tak jak ja. 




Składniki:

  • 3 liście białej kapusty
  • worek kaszy gryczanej
  • 1/2 kg grzybów
  • koncentrat pomidorowy
  • sól, pieprz, pół kostki rosołowej

Liście kapusty gotujemy we wrzątku ok 10 minut. Grzyby myjemy, gotujemy i mielimy. Kaszę gryczaną również gotujemy, ale nie rozgotowujemy, gdyż dojdzie ona w trakcie duszenia rolady. Kaszę mieszamy z grzybami, dodajemy sól i pieprz. Liście rozkładamy na stole tak, aby zachodziły na siebie. Farsz  nakładamy na liście i zwijamy jak roladę. wkładamy do dużego garnka, podlewamy wodą, dodajemy pół kostki rosołowej. Do wody dodajemy koncentrat pomidorowy. (Ja dałam, żeby było szybciej, ale zamiast tego smaczniej będzie jeśli damy prawdziwy sos pomidorowy z pomidorów. Pasował będzie również sos grzybowy). Dusimy do momentu aż kapusta będzie miękka. (około 35-40 minut).

Taką roladę podałam z udkiem kurczaka i surówką. 






3 komentarze:

  1. Świetny pomysł na kaszę gryczaną, myślę, że by mi bardzoo smakowało ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie -chętnie bym spróbowała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam wygląda apetycznie!;)

    OdpowiedzUsuń