wtorek, 21 sierpnia 2012

Dynia z kurczakiem w sosie serowym podana z makaronem

Mama dostała dużą i świeżą dynię, więc od razu przystąpiłam do gotowania swoich ulubionych potraw. 
Jak już ugotowałam wszystkie znane mi, ale ulubione dania z dyni przystąpiłam do eksperymentów. Taką potrawę przygotowałam po raz pierwszy, ale na pewno znajdzie się na liście moich ulubionych dań. Wyszło na prawdę pysznie.




Składniki na 3 porcje:
  • kilogram dyni,
  • podwójny filet z kurczaka,
  • 200g makaronu (u mnie były to wstążki, ale rurki też by fajnie pasowały),
  • 100g sera pleśniowego Lazur,
  • curry, słodka papryka, kminek, sól, pieprz, olej
  • natka pietruszki

Kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy curry, słodką papryką i smażymy kilka minut na 1/2 łyżki oleju. Następnie dodajemy na 2 łyżki oleju, pokrojoną w kostkę dynię, przyprawiamy kminkiem i smażymy około 15 minut aż dynia będzie miękka. 
W tym czasie gotujemy makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu. 
Jak dynia będzie już miękka, dodajemy pokrojony w kostkę ser Lazur i czekamy aż się rozpuści. Doprawiamy. Ser jest słony, więc uważajmy żeby nie przesolić. Dodajemy natkę pietruszki. Możemy pokroić i wymieszać z curry, lub tylko udekorować. Osobiście polecam wymieszać i to nawet trochę większą ilość.
Makaronu na zdjęciu nie widać, ale jest tam na dole przykryty pysznym daniem ;)







4 komentarze:

  1. Ciekawie wygląda i pewnie również świetnie smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie- w takiej wersji jeszcze dyni nie jadłam, chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy można zastąpić ser pleśniowym innym serem?? Jeżeli tak to jakim ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem pewna, ten ser pleśniowy ma dość specyficzny smak, który oddaje potrawie, a do tego dobrze się rozpuszcza, nie widzę tego dania z innym serem, ale zawsze można spróbować :) a nuż wyjdzie pyszne!

      Usuń