czwartek, 24 października 2013

Kapusta kiszona z zielonym grochem

Składniki:
  • pół kg kapusty kiszonej
  • 125g grochu zielonego
  • cebula
  • sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy


Kapustę gotujemy do miękkości, jeżeli uważacie, że jest za kwaśna to oczywiście odlewamy wodę i gotujemy po raz drugi. Kapustę gotujemy w osolonej wodzie z zielem angielskim i liściem laurowym, ja dodaje także dwie łyżki uniwersalnej przyprawy do potraw, która zawiera: liść bylicy, liść mięty, ziele rdestu ostrogorzkiego, macierzanki, bluszczyka, korzeń kulika, gorczycę białą i pieprz czarny. Nadaje ona dość ciekawy smak potrawie, choć nie jest konieczna.

Zielony groch jest bardziej słodki niż zółty, ale tak samo pyszny. Gotujemy w osolonej wodzie, do momentu, aż będzie bardzo, bardzo miękki. Dosłownie musi się z niego zrobić papka.

Gdy kapusta będzie już miękka, odlewamy od niej wodę, następnie łączymy z grochem.  

Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oleju, dodajemy do reszty. Na sam koniec doprawiamy jeszcze pieprzem i voila, najlepsze danie wigilijne już gotowe :)  

Przyznam, że do tej potrawy potrzebna jest cierpliwość, której czasem brakuje mi w kuchni, groch i kapusta gotuja się dość długo, a ja raczej preferuje szybkie dania. Niemniej jednak uwielbiam kapustę i uwielbiam groch, a ich połączenie jest dla mnie czymś wyjątkowym, dlatego uważam, że warto było poświecić ten czas na gotowanie. Żałuje tylko tego, że tak mało jej zrobiłam.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz